COMUNICAT DE LA PLATAFORMA SALVEM EL TREN XÀTIVA-ALCOI
Davant les comunicacions aparegudes a la premsa, llençades pel secretari d'Infraestructures i Transports del Ministeri de Foment Rafael Català, el qual ha assegurat que en alguns casos 'amb baixíssima ocupació i alt cost' potser seria preferible 'un transport en autobús'. La plataforma Salvem El Tren Xàtiva-Alcoi vol manifestar:
· Estiga presa
una decisió o no al respecte, ens sembla gravíssim i intolerable que s’estiga
insinuant la possibilitat de suprimir la línia de tren Xàtiva-Alcoi. També
lamentable, que després de tants moviments contradictoris del Ministeri –cal
recordar que no fa ni tres mesos que arreglaren el baixador de Cocentaina i que
ara mateix s’està edificant una nova estació a Albaida- s’estiga plantejant el
tancament de la mateixa.
· Des dels anys
80 venim patint constantment els atacs contra la línia. Un continu llançament
de globus sonda que no ha fet més que dur la línia a una situació precària en
tots els sentits. És per tant, molt sospitós per a la Plataforma, que cadascuna
de les accions que es produeixen per part del Ministeri i de la Conselleria
respecte a la línia –amb continues contradiccions i estratègies de
distracció- no són més que
accions premeditades per tancar la línia definitivament. No és de rebut deixar
precaritzar una línia de tren, per després utilitzar l’argument de la seua baixa
rendibilitat i així clausurar-la.
· Rebutgem de
ple les declaracions de Rafael Català, emplaçant-lo a que aclarisca la situació
de la línia, tot i recordant-li que el mateix Ministeri va declarar el 30 de
desembre de 2010 aquesta línia com a línia d ’interés general i que fa poc més d’un mes inclogueren
la seua millora en el paquet de infraestructures previstes en el Corredor
Mediterrani. A més, té signat un conveni amb la Generalitat Valenciana de
millora i renovació de la línia que ja s’està executant. També, exigim
explicacions de quin criteri ha seguit el senyor Català per manifestar tal
desficaci, tenint en compte que ni econòmicament
ni ambientalment parlant, un autobús on caben 50 persones per viatge és millor
que un tren que en condicions òptimes en pot dur 200 o més, es tracta de la
postura contrària als arguments de la Unió Europea. Amb tot, cal destacar que
els estudis realitzats fins el moment han argumentat que, si es reformara la
línia, es triplicaria la quantitat d’usuaris actuals fins arribar als 300.000
anuals.
· Volem fer una
crida a la ciutadania de la Costera, la Vall d’Albaida, El Comtat i l’Alcoià a
reivindicar una línia que, si estiguera en perfecte estat de funcionament,
seria el principal eix vertebrador de les nostres comarques. La plataforma canalitzarà
aquestes reivindicacions mitjançant totes les eines que té al seu abast, sense
descartar en cap cas una manifestació a les principals ciutats per on passa la
línia. També esperem que els nostres representants públics estiguen a l’altura
de les circumstàncies per defensar units i amb determinació allò que interessa
al seu territori i als seus conciutadans.
Ja en tenim prou d’atacs en contra de la supervivència de
la línia, estem ja farts de sentir retòrica política mentre la línia mor per
deixadesa premeditada. No desistirem en la defensa del tren i en que es duguen
a terme els compromisos adquirits per renovar la línia.
VOLEM OBRES DE MILLORA JA!!! VOLEM UN TREN VIU, DE FUTUR
I AMB CONDICIONS!!!
No hay comentarios:
Publicar un comentario